söndag 29 maj 2022

Vi möts på Sheerwater av Kristan Higgins

Det är en riktigt underbar sommar-roman! Jag föll direkt!

Det är ingen sockersöt feelgoodroman, utan en med ett djup. Det finns en komplexitet hos människorna, som gör att jag fastnar och inte kan sluta läsa. Författaren har skrivit en berättelse med relationer, som blir riktigt intressanta.

Handlingen låter enkel när man berättar om den. Emma London och hennes farmor har inte haft kontakt sedan hennes farmor kastade ut Emma när hon blev gravid som tonåring. Men nu har farmodern blivit svårt sjuk och vill att Emma ska komma tillbaka över sommaren. Farmodern har ett enormt modeimperium och en stor herrgård i Sheerwater och hon lockar Emma med att Emmas dotter får ärva om de kommer. 

Det är lätt att tro att man vet precis hur det kommer bli och hur det kommer sluta. Men tji får man. Det uppskattar jag den för. Det blir så mycket bättre på det sättet.

Jag njöt av läsningen och önskar jag kunde läsa den igen för första gången.




Inga kommentarer: