fredag 9 april 2021

Alla ljuger av Camilla Grebe

Jag är näst intill mållös när jag stänger boken. Jisses vad Camilla Grebe lyckats få till det! 

Jag fascineras av dessa vändningar som berättelsen gör. Hur den byter håll och förändras. Och inte en sekund tappar Camilla Grebe mig. Jag är helt tagen av allt som händer. Av Yasmin som försvinner. Av mysteriet om hon har tagit sitt liv eller är det någon annan som tagit hennes liv? Ja, av allt det man får veta.

Jag förundras också över hur väl författaren gestaltar de olika personerna och deras röster. Det är tydligt vem som är vem. Det fördjupar också berättelsen att man får flera personers perspektiv men även att man får lära känna dem. 

Det märks att hon är mästaren av spänningslitteratur, för vilken fullpoängare detta är!



Inga kommentarer: