torsdag 4 februari 2021

Snöängeln av Anki Edvinsson

Berättelsen började med en rivstart. Det var spännande från första stund, då den ena tragiska händelsen efter den andra sker. Intresset väcks och jag vill veta mer. Precis som poliserna Charlotte och Per vid Umeåpolisen, vill jag veta varför. 

En annan sak som fångade mitt intresse är läsningen om de två unga tjejerna och vilken roll sociala medier har i handlingen. Likaså hur författaren skildrar psykiskt ohälsa. Det gör att tankarna virvlar.

Dessutom så älskar jag hur kylan och vintern i berättelsen tränger ut ut sidorna när jag dras med in i de välbekanta miljöerna i Umeå. Att få komma tillbaka är underbart.


Förlag: Norstedts
Betyg: 4 av 5

Handling: En pojke hoppar från en bro i Umeå. En kvinna hittas mördad i sitt hem. En tonårsflicka försvinner spårlöst. De tre tragiska händelserna verkar först inte kopplade till varandra. Men Charlotte von Klint och Per Berg vid Umeåpolisen börjar se tecken på att allt hänger samman. 

Inga kommentarer: