söndag 21 februari 2021

Lektioner i kärlek av Lucy Dillon

Att läsa ”Lektioner i kärlek” är att kliva in i en varm och mysig läs-bubbla. Man får träffa nya karaktärer, men även möta karaktärer från tidigare böcker lite här och där. Det är extra trevligt. 

En sak som är så speciell med berättelsen är hur tydligt kärleken till hundar kommer fram. Men även hundars kärlek och tålamod med människor. Jag förälskar mig i både Gem och Lady Sadie och givetvis alla valparna. Jag får hålla fast mig i min läsfåtölj, så jag springer ut och försöker köpa en hund.

I korthet handlar boken om Jeannine och veterinären Dan som bestämmer sig för att gifta sig efter en kort tids bekantskap. På dagen för bröllopet tvekar Jeannie, men innan hon prata igenom det med Dan råkar han ut för en olycka och hamnar på sjukhus. Det handlar även om Jennies tidigare vän och mycket om 
att våga lyssna på sin inre röst.

Så skönt det är att läsa en bok som det är så lätt att komma in i handlingen och vilja vara kvar i.


Handling: Den tysta och tillbakadragna Jeannie träffar den utåtriktade och sportige Dan på nätet och de klickar direkt. När han senare friar på Brooklyn Bridge säger hon ja utan tvekan. Men när vigseln närmar sig börjar Jeannie tvivla, det som nyss kändes så rätt känns bara fel. Och när hennes blivande man råkar ut för en fruktansvärd olycka undrar hon om det är hon som orsakat allt.

Inga kommentarer: