tisdag 1 december 2020

Kalla vita, vinternätter av Christoffer Holst

Aldrig har jag behövt skratta så mycket som nu. Det är precis då som Christoffer Holst levererar i sin underbara feelgooddeckare.

Christoffer har en fantastisk förmåga att skildra situationer ur ett humoristiskt perspektiv, som är klockrent och fyndigt. Jag skrattar högt när jag läser.  Det är så roligt att jag bara är tvungen att dela med mig citat till min sambo, även om jag kanske sabbar boken lite för honom. Det är helt enkelt för bra för att hålla för mig själv. Och delad glädje är ju dubbel glädje, eller hur?

Jag tycker även att Christoffer i denna tredje bok om Cilla Storm verkligen har fått till en mysdeckare. Det är spännande, men ändå trevlig läsning med all mat- och miljöbeskrivning. Allt toppat med den härliga humorn.

Kalla, vita vinternätter är först ut bland julromanerna i år. Jisses vilken bra början!



Förlag: Lovereads
Betyg: +4 av 5

Inga kommentarer: