söndag 24 maj 2020

Bruno 3000 Rymden

Det som är så härligt med boken är att det handlar om en helt vanlig lågstadiekille (om än väldigt fantasirik) och vad han tänker om livet och vardagen. Det är pricksäkert och mycket roligt. Man skrattar ofta och hjärtligt. Åsa Anderberg Strollo har verkligen lyckats få till en berättelse att känna igen sig i och ha roligt med.


Handling: Jag heter Bruno och är åtta år. Jag har levt i tretusen dagar någonting. Det här är tredje boken om mitt liv. Jag gillar lego, Minecraft och att leka med min kusin Rasmus. Han vill att jag ska sova över, men det går bara inte. Jag önskar att jag var en astronaut som kunde åka ut i rymden med min raket och inte vara rädd för någonting! Inte ens för svarta hål!

Betyg: +4 av 5
Läsålder: från 6 år
Förlag: Alfabeta 

Inga kommentarer: