söndag 22 december 2019

Midnattstid av Benjamin Read & Laura Trinder

Midnattstid gör mig alldeles fladdrig av lycka. Den är sådär magiskt fantasifull och spännande som passar så bra på ett jullov. Nutid blandas med ett viktorianskt London, där olika sorters varelser finns. Den är lite annorlunda mot det jag läst förut. Jag gillar den här sortens fantasy. Nej, jag inte bara gillar. Jag ÄLSKAR det. 

Jag hade dock önskat en ännu mer lockande framsida, så att inget barn missar denna pärla.


Den engelska är fantastisk. Det är den typen av framsida som jag tycker hade passat bra ihop med denna bok.



Passar utmärkt för 9-12 åringar.

Handling: Emilys mamma försvinner, och ett brev med märkliga, svarta frimärken dyker upp. I det ligger halsbandet med mynt som mamman alltid bär. Strax därpå ger sig Emilys pappa iväg för att leta efter henne och Emily är ensam. Hon bestämmer sig för att hitta dom och det gör att hon får veta att hennes föräldrar inte är de vanliga människor hon trott och att det finns ett annat London intill det hon bott i.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Midnattstid 
Författare: Benjamin Read
Laura Trinder
Serie: #1 av 3
Antal sidor: 276
Förlag: Lilla Piratförlaget
Utgivningsår: 2019
ISBN: 9789178130863
Finns t ex hos: 
AdlibrisBokus eller din lokala bokhandel

Inga kommentarer: