lördag 5 oktober 2019

Det sista kungadömet av Bernard Cornwell

Jag kan förstå varför den här serien är en sådan succé. Jag har läst ”Det sista kungadömet” nonstop sedan jag öppnade den. 

Det är spännande intriger och intressanta karaktärer i en historisk miljö, som skildras helt underbart. Det är grymt och rått, underhållande och levande skildrat. Jag får ett otroligt sug att lära mig mer om 800-talet. Boken gör att jag förstår varför jag älskar den här genren. Man lär sig saker, samtidigt som man blir nyfiken.

Jag undrar så varför jag inte läst ”Det sista kungadömet” tidigare. Vilken miss! Fast bra på sätt och vis, för då fick jag ju läsa något riktigt bra nu istället. 


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det sista kungadömet
Originaltitel: The last kongdom
Författare: Bernard Cornwell
Serie: Uthred #1
Antal sidor: 382
Förlag: Bazar
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789170281433
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: