söndag 26 maj 2019

Manhattan Love av Anna Portner

När jag började läsa ”Manhattan Love” klassade jag den först i mitt huvud som en härlig Romance-bok, eftersom det handlar om en stark kvinna, Camilla, mitt i en lysande karriär. Hon faller för den grymt attraktive nya chefen. 

Men sen tar boken några vändningar som får mig att tänka att det är nog mer en feelgood-bok. Fast det spelar mindre roll. Det som spelar mer roll är att jag fastnade i berättelsen direkt. Jag blev faktiskt riktigt snopen när jag märkte att jag läst sista sidan. Det gick ju så fort och jag var så inne i berättelsen. Det är tur att nästa del, Tokyo calling, redan finns ute.

Vad var det då som jag gillade? Jo, att den var lätt att komma in i. Att Camillas syster skickar henne små tänkvärda citat varje dag. Vilken inspirerande idé! Att författaren i bokens enkelhet tar upp viktiga ämnen. Camilla och hennes systers fina kärlek. 

Manhattan Love” var en riktigt underhållande bekantskap och naturligtvis måste jag bara läsa nästa del. Kanske redan ikväll! 


Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Manhattan Love

Författare: Anna Portner
Serie: Systrarna Niva #1
Förlag: Bonnier Bookery
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789188835857
Finns t ex hos: AdlibrisBokus

Inga kommentarer: