söndag 7 april 2019

Världen är fattigare nu

Idag har min älskade ex-svärmor somnat in. Alltså jag är ju skild, men innan dess så var hon min svärmor. Hon har funnits i mitt liv sedan jag var 22 år. Det är i princip halva mitt liv.

Hon insisterade på att komma ner när jag väntade barn två. Hon kom på eftermiddagen och vi åt middag tillsammans. Vid midnatt fick jag väcka henne för att  berätta att vattnet gått och jag och min man skulle åka till BB. Vilken timing! 

Det var hon som rensade mina rabatter när jag inte orkade göra det själv. Med henne kunde jag dela mitt blomintresse.

Vi pratade också mycket om böcker och jag försökte ge henne så mycket böcker jag kunde. Hon gjorde världens godaste biskvier och vi hade så kul när vi la pussel varje jul. 

Jag hoppas med hela mitt hjärta att hon förstod hur mycket hon betydde för mig. Världen är så mycket fattigare nu.

2 kommentarer:

Rämmengården sa...

Beklagar sorgen. Vilken fin relation ni verkar haft. Kram Nina

Rak sa...

Beklagar sorgen. Ta hand om dig.