söndag 21 april 2019

Med risk att göra någon irriterad... böcker som ALLA läst

Selmastories publicerade en artikel om 17 böcker som precis ALLA läste. Jag började ägna igenom och tänkte: Den har jag läst och den och den. 
Hittade till min stora lättnad en bok som jag inte läst. Hade jag läst precis alla hade jag varit en aningen rädd för mig själv. Skämt åsido så är det alltid är kul att ha en bok oläst. Jag vill inte ha läst alla böcker!

Vilka är böckerna då? Jo, dessa. Vilka har du läst?

1. Vindens skugga (Åh, denna magiska, magiska toman!)
2. Da Vinci koden (herregud vad jag älskade den idén, ä en om jag inte var lika förtjust i huvudpersonen.)
3. Hundraåringen som klev in henom ett fönster (Får mig skratta bara jag tänker på den)
4. En man som heter Ove (ÄLSKAr denna bok! Den här kommer finnas med på listor att läsa om 400 år)
5. Omgiven av idioter (Hsr läst och tycker titeln stämmer. 😂)
6. Min fantastiska vännina (Bra, men var inte såld!)
7. En dag (Hade så svårt för denna olyckliga historia. Vilket berättar mer om mig än boken.
8. Granne i graven bredvid (Min s faktiskt inte så mycket mer än att det var rn rolig feelgood historia)
9. Flyga drake (Jisses vad jag var tagen av den här historien)
10. Män som hatar kvinnor ( älskade att läsa hela triologin för jag var så förtjust i Lisbeth Salander)
11. Livet efter dig ( Kan man gråta mer!?!?)
12. Störst av allt  (Sååååå bra!!!)
13. Populärmusik från Vittula (Kommer ihåg att jag var så hänförd över att författaren skrev om mitt Norrland)
14. Egenmäktigt förfarande (Får väl erkänna att den gjorde mig lite besviken)
15. Naiv. Super (Enda boken jag inte läst)
16. Mig äger innan ( Vad den påverkade mig!!!)
17. Svinalängorna (Påverkade mig så jag fick ont i magen. Tänker fortfarande på den. Speciellt som lärare)


2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

har läst tre av dessa; gillade hundraåringen, Niemi är bra, gillar Erlend Loes hunor... och Ferrante är en av bästa läsupplevelserna; fantastisk kvinnohistoria under sex decennier!

Älskar att läsa sa...

Oj, jag har bara läst 8 av dom. Vissa andra lockar mig inte alls så dom förblir nog olästa. Tur att man gillar olika böcker.