måndag 1 april 2019

Bin och människor av Lotte Möller

Ni vet när man tittar på en bok och tänker: Herrejösses vad jag tyckte om den! Så är det med ”Bin och människor”

Jag hade inte väntat mig att jag skulle fastna så i den, men det är precis vad jag gjorde. Var okontaktbar från första sidan till sista. Utom när jag var tvungen att dela med mig av saker som jag hade läst. Då var det ingen hejd på mig. Jag bara måste berätta om talgoxar, olika syn på vin samt om olika sorters mjöd. Boken har gjort att jag diskuterat hur människor komplicerar saker och ibland faktiskt förstör, men också pratat kring goda exempel på hur människor idag förstår hur viktiga bin är.

Summa summarum, ”Bin och människor” är en mycket intressant bok. Så intressant att jag faktiskt läser den igen.


Betyg: 5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bin och människor:  om bin och bosättare i religion, revolution och evolution samt många andra bisaker 
Författare: Lotta Möller
Antal sidor: 221
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789113088402
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: