lördag 23 mars 2019

Vildmarkssystrar: Katten Lori flyr

Först förstod jag ingenting och undrade varför dottern (som läste boken först) sa: Mamma, du MÅSTE läsa vildmarkssystrar: Katten Loori flyr! Jag behövde dock inte fundera så länge. Berättelsen växte snabbt. Snart var jag inne i en spännande men ändå humoristisk berättelse om flickscouter på läger som möter monster medan deras scoutledare anar ingeting.

Det är kul med en sådan annorlunda berättelse som om flickscouter. Men det jag älskar den mest för är att den lyfter starka flickor och visar att det finns olika styrkor som är viktiga. Och att det är viktigt med vänskap. Detta är girl-Power!

Som vuxen och lärare känner jag igen mig i scoutledaren och skrattade hejdlöst åt hennes problem med sin scoutgrupp. Igenkänning på hög nivå.


Betyg: 5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Katten Loori flyr
Originaltitel: Lumberjanes bok 1: Beware the kitten holy
Författare: Stevenson, Ellis
Illustratör: Allen
Serie: Vildmarksystrar #1
Antal sidor: 102
Förlag: Hegas bokförlag
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789175437828
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: