fredag 1 mars 2019

Kattmänniska och andra berättelser


Kattmänniska och andra berättelser” tog mig med överraskning. Jag hade inte förväntat mig denna blandning av skärpa, mörker, obehagligheter och högljuddhet. Det behövdes definitivt andningspauser mellan novellerna, även om de inte blev så långa eftersom ”Kattmänniska och andra berättelser” hade mig insnärjd. Jag är omskakad och omtumlad. Framför allt - jag kan bara inte sluta tänka på boken. 


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kattmänniska och andra berättelser
Originaltitel: You know you want it
Författare: Kristen Roupenian
Antal sidor: 268
Förlag: Albert Bonnier Förlag
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789100177331
Finns t ex hos: AdlibrisBokus

1 kommentar:

Rämmengården sa...

Denna låter jätte spännande ju tack för tipset kram Nina