torsdag 21 februari 2019

Amulet Supernova

Dottern sa: ”Den har jag väntat så länge på.” när jag tog fram och gav henne boken.

Amulet är definitivt en av de där serierna som skapar läsare av barn som inte tror att läsandet är deras grej. Jag har sett det hända flera gånger om och ofta med barn som har lässvårigheter. Att det kommer en till bra del i serien är både kul och viktigt. 

Dottern såger så här om boken:
Amulet Supernova är fantastisk. Jag älskar storyn, för att den är så spännande. De slåss och kämpar. De ritar så vackert, så bra. Ibland är det sorgligt, men det är ett bra slut.”

Jag kan bara hålla med!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Amulet Supernova
Författare: Kazu Kibuishi
Serie: Amulett #8
Antal sidor: 197
Förlag: Bokförlaget Hegas
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789175437781
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: