fredag 23 november 2018

Augustnominerade Jag for ner till bror av Karin Smirnoff


Jag började läsa boken i Storytel app. Jag trodde att det hade blivit något fel med texten, men så var det ju inte. Det var Karin Smirnoffs mycket egna sätt att skriva, t ex att alla personer skrivs med små bokstäver och förnamn och efternamn skrivs ihop. Och det funkar förvånansvärt bra med allt det hon gör.

För mig är det härligt med alla norrländska dialektala uttryck som dyker upp. Det känns som att komma hem. 

Jag for ner till bror är en mörk och hemsk men spännande historia om den lilla byn och dess innevånare. Fullkomligt uppslukande!




Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag for ner till bror
Författare: Karin Smirnoff
Antal sidor: 318
Förlag: Polaris
Utgivningsår: 2018
ISBN:
9789177950981
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: