torsdag 6 september 2018

Stora träningsboken för gravida


Trimester 1, 2 och 3 har var sitt kapitel. Det jag inte hade väntat mig var att den också innehöll Jessicas graviddagbok, vilket var trevligt.

I varje kapitel finns det flera olika övningar, som delas upp på tre nivåer. De är beskrivna både med text och bild, samt tillhörande tips. Man får även läsa fakta kring kroppens förändringar under graviditet och hur det påverkar träningen samt får förslag på veckoplanering. Kapitlen avslutas med att Jessica berättar sina reflektioner på Lovisas övningar. 

Sist i boken finns lite tips för den nyblivna mamman.

Stora träningsboken för gravida är den bästa graviditetsträningsbok jag läst. Det känns rejäl, inspirerande och rolig att läsa, eftersom den är så personlig. Jag önskar att den funnits när jag var gravid.


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Stora träningsboken för gravida
Författare: Lovisa Sandström & Jessica Almenäs
Antal sidor: 182
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789113081007
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon

Inga kommentarer: