söndag 16 september 2018

Bidde det då? Sagan om mäster skräddare av Pija Lindenbaum

Den klassiska sagan ”Sagan om Mäster skräddare” älskade jag som barn. Jag har läst den högt för mina barn och många klasser. Därför är jag så glad att Pija Lindenbaum valt att plocka upp den.

Piha Lindenbaum har gjort sagan på ett alldeles förträffligt vis. Jag älskar hur hon lagt in mannens dagdrömmar om varje klädesplagg skräddaren lovat med bilder som man verkligen känner hur glad mannen blir över tanken på varje klädesplagg. Han är verkligen positiv lagd. Det gör boken så härlig att läsa. Tack vare Pija Lindenbaums Bidde det då? Sagan om mäster skräddare kommer Sagan om Mäster skräddare att leva vidare och bli ännu mer omtyckt än tidigare version. Det känns gott i hjärtat.



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bidde det då? Sagan om mäster skräddare
Författare: Pija Lindenbaum
Antal sidor: 40
Förlag: Rabén & Sjögren 
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789129710755
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: