torsdag 7 juni 2018

Holländarn av Birgitta Bergin

Jag är i vanliga fall väldigt glad över att jag har en sådan fin och omtänksam mamma, men efter jag läst Holländarn så är jag också oerhört tacksam över att ha välsignats med den mamma jag har. 

Huvudpersonen Karins mamma är svår. Hon har gett Karin djupa sår genom en kärlekslös barndom. När Karins pappa dör får hon veta att han inte är hennes biologiska. Något som hon egentligen vetat, men hennes mamma fått henne att förtränga. Karin är fast besluten att ta reda på vem hennes biologiska pappa är, trots att mamman inte alls vill.

Holländarn är en fascinerande och berörande berättelse. Den visar på hur komplicerade våra liv är och hur mycket vår uppväxt betyder för oss, men att den samtidigt inte är allt. Det finns så många saker som berättelsen fick mig att fundera över under läsningen men även efteråt. Birgitta Bergin har vävt ihop en välskriven historia, som glänser lite extra. Jag tror många kommer älska den minst lika mycket som mig!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Holländarn
Författare: Birgitta Bergin
Antal sidor: 283
Förlag: Bokfsbriken
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789176296141
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: