fredag 13 april 2018

Kejsarens grav


Kejsarens grav var så spännande att jag kunde inte sluta läsa. Jag borde ju sova, men det blev det klassiska: bara lite till. En sida till blev två och sedan tre och sedan många fler. 

Jag älskar blandningen av nutid och dess bekymmer med en hint av historia och mystiska sällskap. Och det verkar som jag inte är den enda. Flera av mina elever vill läsa boken och den elev som fått läsa boken var djupt förskjunken i den idag.

Max, Sebbe och Manda befinner sig på Östasiatiska museet. Manda för stt hon är med i filminspelningen av nästa års julkalender (och den sker på museet) och de andra två för att de är hennes vänner och på besök. Men så blir de statister och Max är dessutom expert på den nya utställningen Kejsarrns grav. Det är bara det att det är något konstigt med utställningen och med den gamla tanten som är städerska.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kejsarens grav
Författare: Johan Rundberg 
Serie: Häxknuten #2
Antal sidor: 212 
Förlag: Batur & Kuktur
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789127153103
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: