torsdag 8 februari 2018

Floden om natten

Floden om natten ska Winnifred och hennes tre bästa vänner åka på sin årliga resa för att umgås och ha kul. I år blir det ingen solig strand, utan det blir forsränning - även om alla inte är så förtjusta i idén. De ger sig av med en ung manlig guide i ingenmansland. Det går rätt bra till att börja med, men så händer det som inte får hända. 

När jag läst Floden om natten konstaterar jag att forsränning hamnar i listan på saker som jag inte kommer att göra. Det finns inte en chans att jag sätter min fot i en flotte, hur mycket folk än försöker övertala mig. 

Floden i natten är en nervkittlande och mörk berättelse, där det är minst lika spännande att läsa om relationerna mellan kvinnorna och hur det utvecklar sig som händelserna i sig. En fin-fin läsning i influensatider när man behöver något som hjälper en att fly från hostningar, feber och snuva!

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Floden om natten
Originaltitel: The river at night
Författare: Erics Ferencik
Antal sidor: 263
Förlag:  Printz Publishing 
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789177710493
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: