fredag 9 februari 2018

30 år av tystnad: Mitt liv i skuggan av mordet på Olof Palme

Olof Palmes mord var en chock i 80-talets Sverige. Det var många som var bestörta, däribland jag. Visst kommer jag ihåg precis var jag var när jag hörde att han var mördad. Bara den delen är en historia i sig väl värd att berättas. MEN. I den här berättelsen är inte Palmemordet det väsentliga. Utan det är: Hur i helsicke kunde man behandla en ung tjej på detta viset i Sverige på 80-talet. Jag blir så ledsen för Annas skull. Vad hon fått stått ut med! Sedan blir jag förskräckt. Vad hade hänt om Anna inte träffat KBT-terapeuten Ingrid?

30 år av tystnad är mer än en gripande bok. Det ger en inblick i svenskt samhälleligt misslyckande. Jag bara hoppas att vi lärt oss massor sedan dess. 

Tack Anna Hage för att du delar med dig din historia. Du är stark och ger oss mycket att lära av!



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: 30 år av tystnad: Mitt liv i skuggan på Olof Palme 

Författare: Anna Hage tillsammans med Ana Udovic
Antal sidor: 268
Förlag: Bokförlager Forum
Utgivningsår: 2018
ISBN: 9789137151151
Finns t ex hos: 
AdlibrisBokuscdon

Inga kommentarer: