måndag 22 januari 2018

Samtal med Kim Thúy

Jag träffade Kim Thúy idag, när Sekwa förlag hade en liten sammankomst. Jag hade möjlighet att stå och prata med henne och hon är en otroligt karismatisk och levande person. Dessutom har hon så mycket intressant att säga. Jag hade kunnat stå och prata med henne hur länge som helst. Tänk att någon gång göra en intervju med henne. Eller i och för sig så kanske vårt samtal var en slags intervju. Fast det jag menade var att jag skulle vilja ha ett samtal med henne som jag kan dela mer er.)

En fascinerande sak hon dock berättade för mig är att det är många saker som kommer in i hennes historier av en slump. När hon hör om dem i verkliga livet då känner hon att hon bara måste dela med sig av dom. Hur skulle hon kunna undanhålla någon det? Det tycker jag är en fin anledning att skriva böcker.

Om du har möjlighet att gå och se henne nu i veckan på Stockholm internationella författarscen, så gör för guds skull det!





Inga kommentarer: