lördag 6 januari 2018

Handbok för superhjältar. Röda masken

Min 9-åriga dotter jublade när hon såg vi hade boken Handbok för superhjältar: Röda masken. Jag kan tillägga att vi har läst den flera gånger nu; hon, jag, hon för gosedjuret Rosis och vi tillsammans. Får man min dotter att läsa om en bok så många gånger på så kort tid, ja då är det en makalöst bra bok.

Hon hävdar att hon är författarnas största fan. Hon tycker att de ska snabba på att skriva nästa bok, för hon vill ha den NU! Hon undrar hur de har tänkt att hon ska kunna vänta. Jag tycker det är så fint att hon har en serie som hon älskar då mycket.

Dottern tycker att det är en spännande historia. Det håller jag med om. Jag uppskattar att det inte är för enkla lösningar på allt. Så gillar vi båda att det är upplagt lite som en seriebok, med texten i bubblor bland illustrationerna. Dessutom är illustrationerna fantastiska. Färgerna! Uttrycken! De ritade ögonen, som drar till sig läsarens blick!

Som sagt... hur ska vi kunna vänta tills nästa bok i serien kommer?!?


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Handbok för superhjältar. Röda masken
Författare: Agnes & Elias Wåhlund
Serie: Handbok för superhjältar #2
Antal sidor: 94
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2017
ISBN:9789129701395
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: