fredag 5 januari 2018

Arthur och hans vänner

Jag tror det är bra att läsa boken om Arthur:gatuhunden som lämnade djungeln och hittade hem innan man läser denna. Jag känner att jag i alla fall hade behövt det. För jag hade velat djupdyka i berättelsen om hur hunden Arthur hittade sin familj och inte få den lite snabbt berättad. Jag har en känsla av att jag hade älskat berättelsen. Jag tror jag måste klämma in den boken i min läslista.

Det är dock trevligt att läsa berättelser om hundar och hur fantastiska de kan vara. Tyvärr är berättelserna om andra hundar är lite för korta för att bli riktigt gripande.


Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Arthur och hans vänner
Originaltitel: Arthur & Friends: The incredible story of a resturang dog, and how dogs saves us
Författare:Mikael Lindnord
Antal sidor: 193
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789137151359
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: