lördag 25 november 2017

Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren

Norra Latin är en magisk bok. Inte bara för att den handlar om magiska ting, utan också hur den trollbinder mig.

Jag började läsa den när jag egentligen inte hade tid. Jag skulle läsa och recensera en bok för tidningen, men kunde inte slita mig från Norra Latin. Bara en sida till tänkte jag och så fortsatte det tills jag var tvungen att avbryta.

Jag fullkomligt älskar hur det magiska är farligt och skrämmande. Det är farligt på riktigt. Jag älskar att det utspelar sig på en skola. En livsfarlig och samtidigt en fascinerande miljö.

Men framför allt älskade jag hur bra Sara Bergmark Elfgren har fångat det sociala spelet och hur hon får mig att se flera möjliga scenarion.

Norra latin är en bok att läsa och älska! Flera gånger om!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Norra Latin
Författare: Sara Bergmark Elfgren
Antal sidor: 577
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789129688528
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: