måndag 27 februari 2017

Lucky boy av Shanthi Sekaran

Den här historien gick rakt in i hjärtat på mig. När jag fortsatte läsa så fördjupades kärleken. Lucky boy en så gripande och sorglig historia och den är så vackert skriven. Tårarna bara rann.

Jag grät för lilla Ignatio, som är oskyldig men som ändå hamnade i kläm på grund av några hjärtkrossande regler.

Jag grät för Soli, som kom till USA för att få ett bättre liv än i Mexico. Hon lärde sig att du är inte värd något om du är papperslös.

Jag grät för Kavya and Rishi, som försökte och försökte bli med barn men misslyckades. Så kom en liten pojke in i deras liv och de ville bara få fortsätta älska honom.

Jag hoppas något förlag i Sverige plockar upp denna bok och översätter den, eftersom det är en viktig berättelse. En historia om när mänskliga rättigheter glöms bort. Eller rättare sagt när man inte bryr sig om de mänskliga rättigheterna. Jag hoppas att de som läser denna bok inspireras att värna om mänskliga rättigheter. Därför hoppas jag att alla läser Lucky boy.


Lucky boy fungerar bra som bokcirkelbok.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Lucky boy
Författare: Shanthi Sekaran
Antal sidor: 480
Förlag: Penguin USA
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9780735212275
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: