måndag 23 februari 2015

Jordskott

Den nya serien Jordskott på SVT1 är riktigt bra.

När jag såg första avsnittet, så lockade det mig att se andra och nu när jag sett andra så måste jag se det tredje. Det finns dock en del brister i logiken, men uppenbart är att serien lockar mer än jag bryr mig om dom.

Jordskott är spännande och ruggig serie. Ibland så ryser jag av vissa scener/bilder. T ex i slutet av första avsnittet då flickan i filmen står vid blomkrukor.

Jag gillar att Jordskott kopplar ihop verklighet med en magisk realism. Jag kan se varför de jämförts med Twin Peaks, serien som jag älskade när den sändes. Den gemensamma nämnaren är det övernaturliga och konstiga. Det är så härligt när en serie får vara så!

En annan sak som jag gillar med serien är hur den är filmad. Fotot. Det är både snyggt och läskigt. Jag är svag för sånt.

Det ska bli spännande att se om serien fortsätter att locka!







Inga kommentarer: