torsdag 8 januari 2015

Jag är Malala av Malala Yousafzai

Det finns så många skäl att läsa denna bok, men det viktigaste är att det här är en viktig historia. En historia som måste få utrymme och plats. En historia som behöver spridas. Men det är också en gripande och välskriven historia. Jag fastnade direkt i boken och jag blev väldigt engagerad. Så till den milda grad att jag faktiskt skulle vilja läsa boken högt för mina elever. Jag är Malala är en fantastisk självbiografi. Jag är grymt imponerad av Malala.


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Jag är Malala
Originaltitel: I am Malala
Författare: Malala Yousafzai
Antal sidor: 285
Förlag: Massolit förlag
Utgivningsår: 2014
ISBN: 9789187785894
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON

3 kommentarer:

bloggbohemen sa...

... och jag som har hört att den är dåligt skriven och alldeles för lång ... Kanske får ge den en chans i alla fall för det är ju en intressant person och en viktig kamp.

Lena sa...

Åh denna vill jag så gärna läsa.

Boklusen sa...

Den här har jag på min lista över böcker jag vill läsa. Nu blev jag ännu mer sugen!