fredag 3 oktober 2014

Lyxfrukost

När jag ska göra lyxfrukost tar jag fram boken Sommar med systrarna von Sydow, för där finns mina favorit-frukostmuffins. Så finns där en väldigt god yoghurt.

Plockar som vanligt fram ingredienserna först.


Älskar min mortel, som jag fick användning för idag när jag mortlade kryddpeppar.





Blanda våta ingredienser.


Blanda torra ingredienser.


Jag lägger smeten i formar i muffinsplåt och sedan är det skjuts in i ugnen.


Till yoghurten river man äpple.


Och det ska blandas med yoghurt


Och kardemumma


Jag ändrade receptet lite och tog jag röda vinbär istället för granatäpple.


Och resultatet blir så här gott!



Jag kan verkligen rekommendera boken Sommar med systrarna von Sydow. Det finns mycket gott i den. Om du söker bland mina inlägg så ser du att jag prövat mycket ur den boken. Även den nya boken Fest med systrarna von Sydow är en fin bok. Den håller jag på att pröva och har redan hittat några bea recept!

Inga kommentarer: