onsdag 12 juni 2013

Det enda rätta av Susanne Boll

När jag skulle läsa Det enda rätta var jag lite orolig att jag inte skulle gilla den. Jag brukar träffa Susanne Boll lite då och då på event och så, men har aldrig läst någon av hennes böcker. Jag hade inte behövt vara orolig det minsta. Det här är en jättebra bok. Det är verkligen en jättebra bok. Jag fastnade totalt i boken och hade kunnat sälja hela familjen bara för att få läsa den klart! De tre kvinnornas öden grep tag i mig och jag glömde att de inte fanns på riktigt. Det enda rätta är vardag, relationer, känslor och bekymmer i en oemotståndlig blandning!

Det enda rätta handlar om tre olika kvinnor. Det är en kvinna som arbetar som läkare på onkologen. Hon är less på att ge dåliga besked till sina patienter och dessutom börjar privatlivet gå åt fanders. Det handlar om Maria som har en knöl i bröstet och på grund av denna fattat en del dåliga beslut. Så handlar det om Isabelle som är förskolelärare och lever med Jesper. Hon längtar efter barn.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det enda rätta
Författare: Susanne Boll
Antal sidor: 340
Förlag: Damm förlag
ISBN: 9789173516723
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

1 kommentar:

klok som en bok sa...

Jösses, om du skulle kunnat sälja hela din familj är jag nog tvungen att sätta upp den på läslistan:-)