måndag 10 juni 2013

Davidsstjärnor av Kristina Ohlsson

Vissa författare kan man känna sig trygg med att de levererar en bra bok. Så är det med Kristina Ohlosson. Jag har precis läst hennes senaste bok Davidsstjärnor och jag verkligen gillade den. Spänningen, historien och huvudpersonerna vävs ihop till en bra enhet. Jag gillar också hur Kristina Ohlsson skriver korta kapitel. Det blir så mycket mer spännande så. fast lite farligt blir det också när man ska läsa på kvällen. För man tänker hela tiden. Jag läser bara ett kapitel till. De är ju så korta så då kan jag ju läsa ett till och plötsligt har man läst mycket längre än man hade tänkt!
 
Davidsstjärnor handlar om att en kvinna skjuts utanför en judisk förskola i Stockholm. Sedan försvinner två 10-åriga pojkar från samma församling. De hittas senare döda med påsar på huvudet. Påsarna har ditritade ansikten. Det verkar också som pojkarna har blivit jagade. Hänger detta ihop med legenden Papperspojken?
 
Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Davidsstjärnor
Författare: Kristina Ohlsson
Serie: Fredrika Bergman 5
Antal sidor: 490
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 9789164204080
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

3 kommentarer:

Carro sa...

Jag tyckte också väldigt bra om den här! :)

klok som en bok sa...

Jag har nummer 21 i reservationskön till denna så det lär nog dröja ett tag innan det blir min tur att läsa. Men, den som väntar på något gott...:-)

Millas Hälsoblogg sa...

Kristina Ohlsson har jag nyligen upptäckt läser nu hennes andra bok tycker om hennes böcker hitintills:)