måndag 13 maj 2013

Pinnboken av Jo Schofield & Fiona Banks

Det jag slogs av när jag läste boken är att bilderna verkligen inspirerar till att göra saker av pinnar. Det är jättehärliga foton och min 8-åring tycker den är jättekul. Det är inte allt som on kan göra själv. Till en del saker behövs en vuxen och andra saker riktar sig till äldre barn. Men det är roligt med en bok som inspirerar till att man använder naturen som leksaker. Det önskar jag att det fanns fler böcker som gör!

Pinnboken innehåller 70 st olika tips om vad man kan göra med pinnar, bland annat bygga en koja, göra en trollstav, flygande matta, skuggfigurer. Det är förklarande text med fina foton till.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Pinnboken
Orginaltitel: The stick book
Författare: Jo Schofield & Fiona Banks
Antal sidor: 128
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 9789132161889
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

1 kommentar:

klok som en bok sa...

Det här låter som en bok jag borde låna och läsa för dottern, hon plockar alltid på sig pinnar :-)