fredag 28 december 2012

2012 års bästa böcker -så som det ser ut nu

Det börjat vara dags att sammanfatta läsåret och berätta vilka böcker som är de böcker som jag tycker bäst om under 2012:

De som just nu finns på min lista är:

Önska bort önska nytt av Ingrid Ohlson

Dödsritten av Maggie Stievater

Mörka platser av Gillian Flynn

Pianostämmaren av Stefan Tegenfalk

En man som heter Ove av Fredrik Backman

Mercurium av Ann Rosman

Sarahs andra halva av Lisa Genova


Men jag har inte hunnit gå igenom allt jag läst, så det kan tillkomma någon bok. Dessutom håller jag på att läsa en bok som just nu kvalar in på den listan! Hoppas det fortsätter så!

2 kommentarer:

*malin* sa...

Sarahs andra halva är den enda jag har läst på din lista, och jag håller med om att det är en av årets bästa böcker. Jag läste iofs även hennes debut Fortfarande Alice i år och den var nog tom ännu bättre. Hennes nästa bok står på att-läsa-listan helt klart.

BokMamma sa...

Jag har inte läst någon av de böcker som du nämner. Just nu vill jag bara läsa, läsa, läsa. Fast en liten treåring går inte riktigt med på det :)