tisdag 29 maj 2012

Carrie av Stephen King

Carrie har återutgivits och jag passade på att läsa om den. Det var spännande att se om jag skulle tycka att den var lika bra som första gången jag läste den. Det var den faktiskt! Den håller. Vilket jag är väldigt glad över! Carrie är en riktigt bra, spännande och lite otäck bok.

Carrie handlar om en flicka som mobbas i skolan. En dag upptäcker hon att hon har en speciell förmåga. Hon kan använda tankens kraft till att t ex flytta saker.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Carrie
Författare: Stephen King
Antal sidor: 245
Förlag: Bra Böcker
ISBN: 9789170029875
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

3 kommentarer:

Skrivande sa...

Är nyfiken på Carrie, vill läsa mer av Stephen King!

Författardrömmar sa...

Jag har faktiskt inte läst nåt av Stephen King även om jag tänker att jag borde göra det. Kanske ska börja med Carrie :)

Boktokig Eva Boström sa...

Stockholmsflickan: Läs den!!!
Författardrömmar: Gör det!