lördag 31 mars 2012

Fredagsbak ur Dekorera cupcakes, kakor och tårtor

Det har varit ett litet uppehåll med fredagsbakning på grund av New York resan. Men nu har vi bakat igen. Visserligen hade jag huvudvärk, men vem kan motstå sin söta 3-åring som ber med stora ögon och ett leende om att vi ska baka. Hon hittade ett recept ur min nya fantastiska bok Dekorera cupcakes, tårtor och kakor. Där finns inte bara förslag på hur man ska dekorera utan även recept till kakor, tårtor och cupcakes.

Det blev att vi bakade "Cupcakes med hög hatt". Jag hade lite för lite socker hemma så det var bara några av våra muffins som blev "Cupcakes med hög hatt". De andra fick bara chokladglasyren från receptet på sig. Men de blev väldigt goda de med! Bra recept!! Dessutom... om jag klarar av att baka dem med huvudvärk så är de inte speciellt svåra att göra - men de imponerar på fikabordet!

4 kommentarer:

BokMamma sa...

De ser riktigt smarriga ut :)

klok som en bok sa...

Så söta!

Gittan sa...

Jättefina!!! men tråkigt att läsa att du fortfarande dras med huvudvärk...hoppas du får vara ledig lite snart och vila!

Boktokig Eva Boström sa...

BokMamma: Och de var det också!!! :)

klok som en bok: Tack!!

Gittan: Tack! Nåja, jag ska nog bli frisk vad det lider! :)