fredag 17 februari 2012

Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver

Bitterljuv. Så kan jag väl sammanfatta det hela. Jag tyckte genuint om boken. Men när jag läst klart boken så känner jag mig lite sorgsen. Den är slut. Det kommer inget mer. Jag tyckte allt mer om huvudpersonen och kom henne allt mer nära. Det blev känslomässigt allt jobbigare när hon varje dag dog. Resten får du ta reda på själv är en höjdarbok. Jag längtar efter att läsa mer av Lauren Oliver.

Resten får du ta reda på själv handlar om Sam, som är en av de populära tjerna. Hon och hennes vänner är inte så trevliga. Men så den 12 februari så ändras allt. Sam dör i en bilolycka, men vaknar sedan upp och det är den 12 februari igen. Hon förstår ingeting, men dagen är slut så dör hon igen och vaknar upp igen. Sam börjar förändras.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Resten får du ta reda på själv
Författare: Lauren Oliver
Antal sidor: 475
Förlag: Bonnier Carlsen
ISBN: 9789163869761
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, FritzStåhl 

Inga kommentarer: