torsdag 16 februari 2012

Kär i kärleken av Lina Forss

Jag har länge tänkt läsa något av Lina Forss. Nu blev det av och inte bara det. Det gav mersmak! Jag tycker om hur Lina Forss formulerar sig. Jag tycker också om hur hon beskriver tonåringarna i boken. Jag kan känna igen hur jag själv var i tonåren och hur svårt det var med kärleken.
 
Kär i kärleken handlar om Timotej som flyttar med sin mamma och platspappa Oscar till London. Hemma i Sverige lämnar hon sin älskade bror Fredrik och sin pappa, som hon kallar pappa när hon hon känner sig nära honom och Caesar när han är skitdum. I London får hon nya vänner och hon blir även förälskad. 
 
 Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kär i kärleken
Författare: Lina Forss
Antal sidor: 265
Förlag: BonnierCarlsen
ISBN: 9789163867439
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, FritzStåhl 

2 kommentarer: