fredag 11 november 2011

Kocksgatan revisited på Boulevardteatern

Jag kan riktigt, riktigt varmt rekommendera att ni går till Boulevardteatern och tittar på Kocksgatan revisited. Jag var på generalrepetitionen igår och jag älskade föreställningen. Den var rolig och Per Ragnar var en så bra berättare. Dessutom var musiken var härlig. Regissören (Boulevardteaterns chef Roger Westberg) hade nämligen lagt in ett ovanligt grepp. Då och då avbröts berättelsen för sång av Idde Schultz och Sulo Karlsson tillsammans med musikerna Magic Gunnarsson och Henrik Widén, som spelade. De sjöng och spelade tonsatta dikter av Ernst Brunner. Det var som att få två bra saker på en gång. Både en konsert och en teaterföreställning!

Kocksgatan revisited har premiär idag! Den bygger på en roman av Ernst Brunner och utspelar sig en varm sommar på 70-talet på en södermalmsgata. Föreställningen går till och med den 10 december. Du ska absolut gå och se den här om du kan!!!

Jag gick dit med min goda vän Karin och träffade på den trevliga Susanne Boll där.

Med oss hem fick vi:




Inga kommentarer: