tisdag 4 oktober 2011

Dagens fundering: Hur kan man gissa rätt?

Det ska bli spännande att se vem får nobelpriset. Jag skulle kunna gissa i evigheter utan att kunna gissa rätt. Jag har ingen författare på känn som skulle kunna vara en vinnare. Det skulle lika gärna kunna bli Marysé Condé som Joyce Carol Oates. Eller varför inte någon av våra svenska författare? Jag hoppas hur som helst att det blir en kvinna i år! Det finns ju så många bra kvinnliga, visst borde någon av dem få vinna? Har du någon gissning eller är du som jag och har ingen aning om vem? Jag undrar hur de gör... de som kan gissa sig till vem som ska få det? Deras hjärnor måste ju vara i samklang med de som bestämmer. Eller har de bara väldigt stor tur? För det finns ju såååå många författare.

1 kommentar:

Syster Värst sa...

Jag har ingen aning om vem det kan bli eller hur de väljer, men det vore roligt om det blev Haruki Murakami, eftersom han brukar vara med bland förhandstipsen och så har jag läst några av hans böcker!