söndag 9 oktober 2011

Boktokig faster

Den senaste veckan har jag gett bort rätt många böcker. Det känns bra att mina böcker fått nya hem och kommer att läsas av släktingar och vänner som förhoppningsvis kommer att tycka lika mycket om dem som jag. Bland annat har min mamma och min lillebror fått böcker.

Jag har även gett bort ett par nya böcker till mina brorsdöttrar. Den ena är 4 år och den andra är 1 månad. Jag sa till min bror att deras Boktokigs faster måste ju skämma bort dem med böcker och försöka göra dem till boktokar precis som henne. Då skrattade min bror och tyckte det lät som en bra idé. Planen är nu art ge dem minst en bok var varje gång vi ses och att få tid att läsa med dem då vi ses också. Nu ses vi ju tyvärr rätt sällan, men desto trevligare har vi. Jag hoppas att vi ska få chans att ses någon dag till jul, men vi får väl se hur det blir med det!

2 kommentarer:

Gittan sa...

En sann Bokambassadör :-)

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, jag försöker i alal fall! :)