fredag 30 september 2011

Speltips: NE-spelet

Jag tycker om kunskapsfrågespel. Det här är ett sånt och jag tycker det är jättekul. Det finns tio frågekategorier i NE-spelet. Extra kul är att om man klarar en fråga så får man en liten bok att stoppa i sin bokhylla. Sedan gäller det att få bokhyllan full!

(Spelet går tyvärr inte att köpa i NE-butiken längre, men det brukar finnas att köpa begagnat på nätet.)

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Namn: NE-spelet

Konstruktör:
Antal spelare:1-6 spelare
Ålder: från ca 12 år
Speltid:

Tillverkare: Nationalencyklopedin
Publiceringsår: 1999
Kategori: Frågespel

3 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

NE spelet brukar jag och min man spela på landet. Jättekul och lärorikt.

franziengland sa...

Håller med dig! Vi har det och jag gillar det också.

Boktokig Eva Boström sa...

bokstödet & franziengland: Kul att ni också gillar det! Tänk om vi hade fått spela det tillsammans!