måndag 12 september 2011

Juli av Tania Kjeldset

Jag var inte så förtjust i den här boken. Jag lyckades inte riktigt komma in i den. Den är liksom ljummen för mig. Det kanske är att den är för förutsägbar eller så att det inte fanns någon spänning eller så var karaktärerna inte så intressanta. Något var det som gjorde att jag inte fångades av boken!

Juli handlar om Elin som varje år åker till Shröderön. På Shröderön har en kompis som heter Sara, men Elin märker hur hon allt mer glider ifrån Sara. Så handlar boken om den nye killen på ön, Kato. Kato som hyr en gammal husvagn (tillsammans med sin mamma) och tar hand om ägarens handikappade son, Edmund. Elin blir intresserad av Kato.

Betyg: +2 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Juli
Författare: Tania Kjeldset
Antal sidor: 221
Förlag: Rabén & Sjögren
ISBN: 9789129676655

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Ovanligt att du inte gillar en bok, nästan så man blir lite nyfiken på den bara av den anledningen:-)

Boktokig Eva Boström sa...

Klok som en bok: Nej, det är inte ofta som jag plockar upp en bok som jag inte gillar. Men så har jag inte valt denna bok själv. Läste den i min ungdomsbokcirkel. och en del av dem tyckte att den var okej.