söndag 25 september 2011

Camilla Läckberg

Jag var och lyssnade vid Iris ljudboksprismonter där det var en intervju med Camilla Läckberg. Här är en del av det:

Intervjuaren frågade: Hur är det det att vara på bokmässan för dig?

Camilla svarar: "Det är min lilla plats där jag får känna mig som en rockstjärna."

De pratar om att hennes böcker filmatiseras. Camilla berättar att igår gjorde de sista scenerna. Hon säger också att det ska bli 10 st filmer som ska börja sändas julen 2012. 2013 kommer film på bio. (jag tänker: jippi perfekt jul-tv)

Camilla berättar senare att hon får mycket frågor om pengar, hur mycket hon tjänar och vad hon gör med pengar. Hon undrar om manliga författare får lika många frågor om det.


Intervjuaren frågar: "Vad säger Fjällbackaborna om din succé?"

Camilla säger: "Fjällbackaborna är förvånansvärt glada över att få en massa lik lagda här och där."

1 kommentar:

Din hemliga bokvän sa...

Tyvärr verkar ofta kvinnor få frågor som ifrågasätter karriär och familj (gärna kombinationen).

Jag ser att jag kommer att få jobba för att hitta en bok som du inte redan läst! Bäst att fortsätta snoka runt i bloggen... :)