lördag 10 september 2011

B|Wahlströms 100 år

Jag har varit på B|Wahlströms 100 års fest. En fantastisk trevlig fest med hur god mat som helst. Jag träffade bland annat på Skrivarmamman och Poeckethexan där förrutom ett par författare samt personer från förlaget.

B|Wahlströms ligger mig varmt om hjärtat. Alla böcker med röda och gröna ryggar som förgyllde mina kvällar. Kitty, Mary Lou, Tre deckare, för att nämna några. Jag blir alldeles varm i hjärtat bara jag tänker på det. Vi hade ju ingen bokhandel i den by som jag bodde i, så det betydde mycket för mig när B|Wahlströms böcker kom hem i brevlådan. Nog för att jag lånade mycket böcker på biblioteket. Men de här böckerna var ju mina alldeles egna!!! Jag har kvar varenda en av mina röda och gröna böcker. De står i en egen hylla i källaren och skänker glädje.

Här är en film för alla er bokälskare:



Grattis B|Wahlströms! Jag hoppas på 100 år till med er utgivning!!!

Inga kommentarer: