fredag 29 juli 2011

Speltips: Online

Trodde ni att jag hade glömt att det var fredag idag? Icke sa Nicke. Men jag har haft fullt upp, så jag har inte haft tid förrän nu.

Online är ett rätt så kul spel och det går lika bra att spela 2 st som 4st. Det är lätta regler, så det är lätt att lära sig spelet. Det är ett plus. Det är också ett snabbspelat spel.

Man har kategoribrickor av olika svårighet. Varje spelare väljer vilken svårighet han använder. Man pekar (utan att titta) på en kategori och sedan gäller det att hitta på ett ord på den bokstaven, t ex lasagne (om det är maträtter), sedan ska nästa ord börja på e osv. Ni vet, sådana där klassiska ordkedjor. Man har trettio sekunder på sig att komma på så många ord som möjligt och skriva upp dem på sitt papper. När tiden är slut blir det nästa persons tur. Vinnaren är den som fyllt sitt papper med ord.

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Namn: Online
Konstruktör:

Antal spelare: 2-4 spelare
Ålder: från ca 9  år
Speltid: ca 30 min
Tillverkare: Brio
Publiceringsår: 1995

Kategori: Ordspel

1 kommentar:

franziengland sa...

Jag ÄLSKAR ordlekar, förmodligen för att jag gillar svenska språket. Vi har spelat "Från A till Ö" flera gånger i sommar och det är kul för att alla kan vara med.