onsdag 27 juli 2011

Hur många böcker har det blivit?

Jag kunde ju inte låta bli att fråga mig själv hur många böcker som jag läst underdessa 5 år. Så jag tog lite snabbt och summerade det hela. Jag kom fram till detta:

2006 (juli -december) 35 böcker
2007 90 böcker
2008 83 böcker
2009 185 böcker
2010 228 böcker
2011 (januari-juli) 155 böcker
Totalt: 776 böcker

Det är fantastiskt att se det hela på pränt. Det svindlar när jag ser siffran. Det är ju enorma mängder böcker under dessa år. Jag kan inte fatta att jag hunnit läsa så många böcker, men på något vis har jag gjort det. Jag valde nog rätt namn på min blogg för 5 år sedan. Boktokig är visst bara förnamnet! ;)

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Herre Gud, finns ju inte så mycket annat att säga åt de otroliga mängder böcker:-)! Och tänk om du inte haft bloggen, hur många hade du kommit ihåg?

enligt O sa...

Ja hjälp vad många! Kul att ha allt samlat på ett ställe.