lördag 25 juni 2011

Jag älskar dig inte av Christina Stielli

Jag kunde bara inte sluta läsa boken. Jag var bara tvungen att läsa klart den. Jag kastades mellan att vara ledsen för Lottens skull och ilska för att Per är en sådan skitstövel. Jag tänker när jag läser boken att hur hemskt måste det inte vara att få höra: jag älskar dig inte längre. Hur svårt måste det inte vara att gå igenom det som Lotten går igenom. Det här är en bok som man blir verkligen engagerad i.

Boken handlar om Lotten. Plötsligt lämnar Per henne. Lottens liv rasar ihop. Hon förstår inte. Vad har hon gjort för fel? Visst måste Per komma tillbaka, eller? Lotten förminskar sig själv och mår riktigt dåligt. Per beter sig riktigt illa mot henne.
Betyg : +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Jag älskar dig inte
Författare: Christina Stielli
Antal sidor: 365
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-7001-872-5

3 kommentarer:

BokMamma sa...

Detta är en bok som jag tror passar även mig. Får reservera den på biblioteket.

Cissi sa...

Den här finns i min önskelista och lär inhandlas vid nästa bokinköp. Fast nu är lagret hemma rejält stort så det kommer nog dröja ett tag.

Boktokig Eva Boström sa...

Bokmamma: Låter som en bra idé

Cissi: Lagren har en tendens att bli stora!