söndag 26 juni 2011

En god människa av Nick Hornby

Tyvärr blev jag aldrig riktigt förtjust i boken. Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag inte riktigt gillade den. Kanske var den lite för nedstämd för min smak.

Boken handlar om Katie, som har en man (David) som beter sig allt annat än bra. Han är sarkastisk och otrevligt. Katie har en affär. Och det blir inte bättre precis. Men sedan så förvandlas David efter ett besök hos en helbrägdagörare. Plötsligt vill han bara göra gott och göra världen till en bättre plats. Katie har svårt med förvandlingen. Med den gamle Davis så visste hon i alla fall var hon hade honom. Och han var i alla fall inte pinsam.

Betyg : 2 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: En god människa
Författare: Nick Hornby
Antal sidor: 296
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-7643-891-0

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag tyckte inte heller att det här var en av Hornbys starkaste. Han kommer igen i Juliet Naked om du vill ha en Hornby nästan i klass med High Fidelity...

enligt O sa...

Inte min favorit heller. Bäst, förutom HF, tycker jag om Long way down och Juliet Naked.

Millas Hälsoblogg sa...

Den här boken står i min bokhylla.
Har ej läst den. Kanske ska göra det och se vad jag tycker

Boktokig Eva Boström sa...

Joanna & enligt O: Då var det inte bara jag som var knasig!

Millas Hälsoblogg: Det skulle vara intressant att se vad du tycker!