onsdag 15 juni 2011

Iris ljudbokspris

Har ni sett nomineringarna till Iris ljudbokpris?

Det är bland annat Kriget är slut av Morgan Alling, Mike Larssons Rymliga hjärta av Olle Lönnaeus, Minnen av Torgny Lindgren och Rapsbaggarna av Karin Brunk Holmqvist.

Jag läste precis om det hela på Bokmässans sida. Vd för bokmässan, Anna Falck, är med samt bland annat Amelia Adamo och Herman Lindqvist. Priset delas ut på Bokmässan. Det ska bli spännande att se vilken bok som de tycker förmedlar bästa upplevelse baserat på tolkning och berättelse.

Har du läst/hört någon av böckerna som är nominerade?

4 kommentarer:

Gittan sa...

Jag har lyssnat på Morgan Allings gripande historia.

franziengland sa...

Jag har också lyssnat på Morgan Allings bok och tyckte mycket om sättet han berättade den på. Har inte haft så bra koll på honom förut, men han har växt i mina ögon de senaste åren. Från boken, TV, tidningar och hans Sommarprogram.

Boktokig Eva Boström sa...

Gittan & franzinengland: Den vill jag också lyssna på.

Ingrid sa...

Gör det, den fungerar väldigt bra som CD-bok. Kanske något nu när du är sjuk...